vrijdag 5 mei 2006

God straft...

'meteen' zal ik niet zeggen, want het duurde 2 weeken voordat hij mij liet voelen wat ik fout deed

3 weeken geleden hoorde ik voor het eerste over een zwart-reis manier voor in de trein waar van ik dacht dat het idd wel potentie van slagen had: Kaartjes kopen zonder datum en als je op de eerste gebruikersdag niet gecontroleert word gowoon nog een keer stempelen, stempel word onleesbaar (onherkenbaar) en conducteurs kijken daar overheen (zolang je maar zelf verzekert je kaart af geeft)
Aangezien mijn geld rezervers hrd achteruit holden was ik op zoek naar kosten besparingen en zo kwam ik er op deze metode op de proef te stellen. Lieve, aardige, ik hou mij altijd aan de regels Clemens gaat zwart rijden!!!
De eerste keer ik was bloed nerveus! ow als ik nou gepakt werd! de conducteur kwam langzaam dichterbij. ik had mijn kaartje al gereed. 'Goedemiddag' zei hij. ik knikte terug en gaf bijna bevend van angst mijn kaartje.
hij keek er naar (net iets te lang)
toen keek hij naar mij (wederom net iets te lang)
en weer terug naar het kaartje
ik was er geweest, hij zou mij zeggen dan de stempel onleesbaar was en dat er iets niet klopte aan het kaartje. Ik zocht wanhopig naar wat ik moest antwoorden en geloofwaardig kon klinken, maar nog voor ik ook maar iets kon bedenken weken zijn lippen als in slomotion van elkaar en spraken de legendarisch woorden:
'Mag ik je kortings kaart zien'
even stond alles stil ik hoorde alleen het gebons van mijn hart (dat langzaam af nam) zonder verder nog iets te zeggen liet ik cool en gedecideert mijn kaart zien. Ik was onverslaanbaar geworden. ik kon nu alles maken.
IK KON DE NS VOOR DE GEK HOUDEN!!!
In de weken daar na ging ik dood leuk door met het hergebruiken van trein kaartjes, niet wertenden wat voor on heil ik over mezelf afriep...

afgelopen woensdag zit ik in de trein naar ede opweg naar een vriendin die ik al een tijdje niet had gezien. Ik had gewoon een kaartje naar ede-wageningen gekocht, omdat ik dat traject toch niet zo vaak af leg om nou direct daar ook te gaan vervalsen. Ik had geen tas bij me en omdat het mooi weer was had ik dus ook geen jas mee. wat ik normaal nooit doe gebeurde:
Ik stopten mijn portomonee in mijn broekzak.
Dat is het laatste wat ik tot nu toe van mijn portomonee heb gezien
God strafte me door me mijn portomonee af te nemen.
mijn kosten (verlies en vervang) 120 Euro!!!

Moraal:
Van nu af aan geen zwart rij rittjes meer voor mij

Geen opmerkingen: