woensdag 13 mei 2009

Internet items

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
De afgelopen periode hebben we op school gewerkt aan journalistiek
hieronder alle items waar ik aan mee heb gewerkt

Heeren Huizen:
De eerste week dacht ik laten we het simpel houden en mijn eige moeder te interviewen. Dat is goed gelukt :) (mijn aandeel: Regie, Montage en presentatie)




In de week daarop hadden we weinig tijd om dat de hele woensdag op ging aan een excursie toch wisten we in 1 dag nog een redelijk item in elkaar te krijgen (mijn aandeel: Camera en geluid)




Daarna ging het beter we kregen opdrachten vanuit arnhem direct waardoor we niet meer zelf op zoek hoefden naar nieuws. Dit item over Mirthe Brak mag ik dan ook tot een van mijn beste rekenen (mijn aandeel: Regie, Montage en interviewer)




Als Camera man heb ik in dit item de verloedering van het gele rijders plein probeeren vast te leggen en dat is (al zeg ik het zelf) heel mooi gelukt (mijn aandeel: Camera en geluid)




Na 4 items wisselden we van groepje en ook hier was er weer een prettige samenwerking. In het eerste item (waarin we een kijkje gingen nemen op de BKD (Bedrijven Kontakt Dagen)) was dan ook meteen raak (mijn aandeel: Montage en spullen sjouwen)




Toen werd het mooi weer en we dachten waarom combineren we dat niet met ons filmpje
met zon op de korenmarkt als gevolg (mijn aandeel: Camera en presentatie)




In de laatste week moesten we nog 2 items maaken en die hebben we toen gecombineert. Item 1 was de cola test: waarin we mensen opstraat vroegen welke cola ze de lekkerste vonden (mijn aandeel: steeds de cola bijschenken)



en Item 2 was een backstage item: waarin we lieten zien hoe we tot het maken van zo'n item kwamen (mijn aandeel: Cameraman en interviewer/regie)





Als neusje van de zalm mocht ik het kwartier duurende programma van STV, dat werd uitgezonden op tv-gelderland presenteren waarin de beste 5 items te zien waren.
(note: er zitten 2 items bij die ik heb gemaakt :)





Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit zo te zien

Geen opmerkingen: