zaterdag 11 maart 2006

Spijt

Soms vraag je jezelf wel eens af of je geen spijt hebt van dingen die je vroeger gedaan hebt in je leven. Tot nu toe dacht ik altijd dat dat niet zo was.

Ik droom dat ik heel beroemd ben en in een of andere talkshow te gast ben. Er word veel gelachen en ze laten me beelden zien van vrienden en famile die wat over mij te zeggen hebben. Na een tijdje vraagt de presentator:
"Clemens, nu heb je zo'n succesvol leven is er echt helemaal niets waar je spijt van hebt?"
Tot mijn grote verbazing zeg ik Ja
"Als je je leven overnieuw mocht doen welk moment zou je dan anders doen?"
Ineens vervaagt de studio om me heen en ik word meegesleurt in een wervelstorm van tijd en emotie. Een voor een komen de herinneringen die ik aan mijn leven heb voorbij. Ik vlieg er doorheen als een verdwaasde film kijker die moeite heeft om te snappen wat hij nu eigelijk ziet. Als mijn omgeving tot rust komt lig ik op een houten vlonder aan de rand van een meer en kijk omhoog naar de sterrenhemel. Ik heb veel gedronken en heb een gevoel van nu of nooit. Naast me ligt een meisje en ik weet dat als we de vlonder verlaten dat er dan niets is gebeurt behalve dat zij een paar sterren beelden heeft geleerd, als ze die teminste onthoudt.

ik word wakker en voel de tranen.

Geen opmerkingen: